Monday, July 21, 2008

Neu a les Antipodes!

Si algu em digues que ha vist cangurs campant pels olivers de les Garrigues, em semblaria tan increible com sentir que a Australia es pot esquiar... Doncs si estimats, a Australia aquell qui vol i te la butxaca per fer-ho, esquia!

Durant tres dies a Non Stop treballant a Melbourne, vaig indagar sobre la possibilitat de tocar la neu australiana i inclus calc,ar-me un Snowboard amb totes les de la llei. Dissabte a la tarda, despres de treballar (si, si, treballar Dissabte!), un alemany que treballa alla i jo vam sortir amb el seu mini Hyundai cap a Mount Buller, unes pistes d'esqui a tres hores al Nord de Melbourne.

Havia sentit dir que son unes pistes d'esqui collonudes a on enlloc de pins, hi ha Eucaliptus!

Vam conduir entre boscos eucaliptics i vam fer paradeta al bell mig del Far West: Yea. Un nom ben curios, un bareto superautentic a on vam fer la cerveseta, sandwich de pollastre (mort feia 5 anys i cuinat feia una setmana), vam fer conya amb el cambrer sobre el partit Espanya-Alemanya, pixadeta de rigor i carretera i manta.

40Km abans d'arribar a les pistes, unes senyals lluminoses prohivien l'acces a vehicles sense cadenes. Cadenes a Australia??? Vam fer broma, vam continuar i la carretera es va glac,ar. Acollonits vam arribar cap a les 10 una mica apurats. I en arribar, primera clatellada: obligatori pagar pel parking (32$, 18 euros al canvi!) i obligatori agafar un Taxi 4x4 per anar a l'hotel (16$ per pax, 10 euros per 1,3Km). Evidentment, no teniem allotjament emparaulat, haviem decidit fer-ho tot a l'aventura preparats per dormir al cotxe si no hi havia altra opcio raonable.

Finalment, vam trobar un alberg a on l'amo era un alemany. Al paio li va fer molta il.lusio acollir a un paisa de la seva terra i ens va tractar com a reis. Vinet alemany calent de benvinguda (tipus Glogg suec) i llar de foc a tota metxa. Vam anar al Pub a fer unes cerveses i vam al.lucinar amb l'ambient que hi havia. Una festa increible que em va recordar a la festa apres Ski d'Andorra.

Ens vam llevar a les 7 del mati i a les 8.30 ja erem a pistes. Vam cometre l'error d'anar-hi massa d'hora i esquiar mentre plovia. Tot i que vam poder llogar pantalons d'esqui, les jaquetes que portavem no eren impermeables i vam quedar xops. A les 11 ja tiritavem i va ser impossible continuar. Impotents davant la desgracia, li vaig comentar la possibilitat de vendre el forfait a algu. Com a correcte alemany, se sentia avergonyit de fer-ho, pero jo com a llati, no vaig trigar ni cinc minuts en vendre el meu. Veient la recompensa, em va demanar que poses una mica mes de morro latino i vengues tambe el seu. En deu minuts ja teniem la gasolina mes que pagada. Vam pagar 90$ per cap (54euros!) i en vam recuperar mes de la meitat. Bon business.

Va ser una pena el que ens va passar, pero el gusanillo ja estava mes que mort i la neu que queia ja a les 11 del mati portava problemes pel Hiundai desencadenat. Estic mes que sorpres de la qualitat de la neu i cal dir que els eucaliptus a la neu canten pero un s'hi acava acostumant. Veure cangurs ja hagues estat massa!

Per acabar, unes quantes fotos de l'esquiada. Salut!

El colega, l'amo de l'hostal, jo i els eucaliptus nevats de fons!

1 comment:

abiyuyu said...

Quecabrooooon!

Koniec